Loģistikas Pakalpojumi un Kvalitatīvi Kravu Pārvadājumi

 +371 26 241 103           kontakti@aeeg.lv

Dzelzceļa kravu pārvadājumi

Ērtākā, videi draudzīgākā piegāde!

SIA “AEEG Transport” ir transporta un loģistikas uzņēmums, kas piedāvā pilna spektra pakalpojumus, nodrošinot kravu piegādes ar četriem transportēšanas veidiem: auto kravu pārvadājumiem, gaisa kravu pārvadājumiem, jūras kravu pārvadājumiem gan konteineru, gan nestandarta kravām un dzelzceļa pārvadājumiem.

Kas ir dzelzceļa kravu pārvadājumi?

Dzelzceļa kravu pārvadājumi ir viens no sauszems kravu pārvadājumu veidiem izmnatojot dzelzceļa infrastruktūru, kur kravas tiek pārvadātas ar dzelzceļa transportu – kravas vilcieniem. Dzelzceļa kravu pārvadājumi ir viens no izdevīgākajiem kravu transportēšanas veidiem, tāpat tas tiek uzskatīts par vienu no draudzīgākajiem videi pārvadāšanas veidiem salīdzinājumā ar auto kravu vai gaisa kravu pārvadāšanas veidiem. Atbilstoši esošajai infrastruktūrai SIA “AEEG Transport” transporta un loģistikas uzņēmums piedāvājā dzelzceļa kravu pārvadājumus uz visām valstīm, kurās ir attīstīta dzelzceļa infrastraktūra. Tamdēļ ir svarīgi ņemt vērā, ka starptautiskajā satiksmē darbojas Nolīguma par starptautisko dzelzceļa kravu satiksmi (SMGS) un Vienveida noteikumu attiecībā uz kravu starptautisko dzelzceļa pārvadājuma līguma (CIM) tiesiskajā vidē un kravu pārvadāšanai izmanto Austrumu-Rietumu un Ziemeļu-Dienvidu transporta koridorus.

Dzelzceļa kravu pārvadājumu organizēšana

SIA “AEEG Transport” transporta un loģistikas uzņēmuma vadošie jomas speciālisti katra klienta vēlmēm un prasībām spēj atrast individuālu pieeju, kas veicina savstarpēju uzticību un kvalitatīva darba izpildi. Uzņēmuma speciālisti veiks visas nepieciešamās informācijas iegūšanu, lai klientam piemeklētu vislabāko kravu pārvadāšanas veidu un starptautisko dzelzceļu kravu pārvadājumi noritēti ātri, droši un bez liekiem aizskavējumiem. Dzelzceļa kravu pārvadājumi garantē drošu un savlaicīgu kravas piegādi. Papildus tam mūsu uzņēmuma speciāli izmantojot digitālos rīkus spēj sekot kravas vilcienu kustībai reāllaikā līdz ar to nodrošinot mūsu klientiem informācijas pieejamību par kravas atrašanās vietu jebkurā maršruta posmā.

Dzelzceļa kravu pārvadājumi, kas piemēroti dažādām situācijām.

Ģenerālās kravas

Ģenerālās kravas grupā ietilps tāda krava, kuru ir iespējams saskaitīt. – krava, kas ir iepakota tarā vai gabalkrava, tai skaitā kastes, maisi, mucas, ķīpa, konteineri u.c to specifika neprasa specializētu vagonu izmantošanu kravas transportēšanas procesa veikšanai. Kravu pārvadājumi šīm kravām tiek veikti slēgtajos vagonos bez īpašām kravas pārvietošanas prasībām. Par ģenerālo kravu var uzskatīt jebkuru kravu, kas atbilst iepriekš minētajam raksturojumam.

Lielgabarīta (negabarīta) kravas

Dzelzceļa kravu pārvadājumi ir vispiemērotākais sauzemes kravu pārvadāšanas veids lielās kravnesības dēļ un ir lieliski piemēroti lielgabarīta (negabarīta) kravām. Šī tipa kravas tiek transportētas uz īpašiem vagoniem – platformām, kuras iedalās vairākos veidos kas tiek izmantotas atkarībā no pārvadājamās kravas gabarītiem un svara.

Beramās kravas

Šīs kategorijas krava ir tāda, kas sastāv no birstošas masas un tiek pārvadāta neiesaiņota – smiltis, graudi un cita līdzīga krava kuru sastāvā esošās daļiņas nav viendabīgas. Beramās kravas tiek transportētas veseliem vagoniem, neizmantojot papildu taru un neuzskaitot vietu skaitu vai gabalu daudzumu.

Visbiežāk beramo kravu dzelzceļa kravu pārvadājumos tiek vestas kravas ar oglēm, rūdu un mallku, kas nereti aizņem visu kravas sastāvu.

Birstošās kravas

Šīs kategorijas krava ir tāda, kas sastāv no birstošas masas un tiek pārvadāta neiesaiņota – smiltis, graudi un cita līdzīga krava kuru sastāvā esošās daļiņas, kuras veido liels daudzums viendabīgu gabalu, graudu vai daļiņu. Birstošās kravas galvenā iezīme ir to birstamība, tādēļ transportēšana nav iespējama bez hermētiskām tilpnēm, kas nepieļauj kravu izbiršanu. Visbiežāk birstošās  kravas dzelzceļa kravu pārvadājumos tiek vestas, lai pārvadātu graudus, rīsus, miltus, kuru transportēšana tiek īstenota īpaši šāda veida paredzētos vagonos.

Šķidrās kravas

Šķidrās kravas tiek pārvadātas cisternās – cilindriskās tvertnēs. Izmantojamās kravas cisternas tiek iedalītas vairākos veidos kuras attiecīgi tiek izmantotas atkarībā no transportējamās kravas specifikācijas. Naftas produkti, kuros ietilpst dažādas degvielas veidi, dažādas skābes, līmes, betona piedevas, eļļas, ie vieni no populārākajiem šķidrās kravas veidiem, kuri tiek transportēti izmantojot dzelzceļainfrastruktūru.

Refrižeratoru kravas

Parasti refrižeratora kravas izmanto, lai pārvadātu ātri bojājamas preces vai kravām, kuru ķīmiskais sastāvs vai cita veida specifika prasa noteiktas temperatūras uzturēšanu visā transportēšanas laikā. Dzelzceļa kravu pārvadājumi ar refrižeratoru vagoniem spēj uzturēt noteikto temperatūru, gan atdzesēt kā arī spēj noturēt nepieciešamo silto vidi kravas nodalījumā, tādējādi aizsargājot kravu no dažādu ārējo apstākļu ietekmes novēršot to bojāšanos.

Dzelzceļa kravu pārvadājumu izaicinājumi

No valsts kopējā sauszemes pārvadājumu apjoma dzelzceļa kravu pārvadājumu īpatsvars sastāda ~ 39 %. Dzelzceļa kravu pārvadājumu struktūrā 85% ir tranzīta pārvadājumi, galvenokārt no Krievijas un Baltkrievijas uz Latvijas ostām (Austrumu–Rietumu tranzīta koridors), iekšzemes pārvadājumi ir apmēram 11 %, kas izskaidrojams ar salīdzinoši īsajiem pārvadājumu attālumiem. Arvien nozīmīgāku lomu tuvākajā nākotnē ieņems arī pārvadājumi Ziemeļu–Dienvidu virzienā. Baltijas valstu dzelzceļu vadītāji ir pārrunājuši ES ieceri pievienot Baltijas valstu dzelzceļus 2. kravu pārvadājumu koridoram, kas pavērtu iespējas paplašināt visu trīs valstu kravu pārvadājumu maršrutus. Nepieciešamība pēc Eiropas ziemeļu savienojuma ar Melno jūru un Egejas jūru radusies sarežģīto ģeopolitisko apstākļu ietekmē, jo kravu līdzšinējie ceļi ir apgrūtināti vai vairs nav pieejami.

Eiropā, vienots dzelzceļa tīkls Eiropā ir tāla nākotne, tas tādēļ, ka Eiropā ir trīs dažādu platumu sliedes, pieci atsevišķi elektrotīkli un septiņas atšķirīgas signāluguņu sistēmas.
Galvenie izaicinājumi transporta nozarē – neraugoties uz ģeopolitiskajiem riskiem, saglabāt kravu pārvadājumu apjomus un meklēt jaunus sadarbības partnerus.
SIA “AEEG Transport” transporta un loģistikas uzņēmuma klientus nodrošina ne tikai dzelzceļa kravu pārvadājumu transportēšanas procesa organizēšana un koordinēšana, bet arī dzelzceļa kravu iekraušanas/izkraušanas darbu, nepieciešamo atļauju un citu formalitāšu noformēšana. Uzņēmuma deviņu darbību gadu laikā ir iegūta pieredze realizējot neskaitāmus sarežģītus un apjomīgus dzelzceļa kravu pārvadājumu projektus saviem klientiem.
[1] Transporta attīstības pamatnostādnes 2021. – 2027. Gadam. Esošās situācijas raksturojums un
galvenie izaicinājumi. 1. pielikums.
[2]Latvijas Dzelzceļš, Baltijas valstu dzelzceļiem ģeopolitiskie izaicinājumi paver arī jaunas iespējas. 13.janvāris 2023

Dzelzceļa kravu pārvadājumu priekšrocības

Piesaiste sliežu ceļiem

Pārvadājot kravu izmantojot dzelzceļa infrastruktūru jāņem vērā, ka kravu nāksies pārkraut un piegādāt tās līdz norādītajam galamērķim, izmantojot citus kravu pārvadājumu veidus. Dzelzceļa kravu pārvadājumu veids tiek uzskatīts par vienu no drošākajiem pārvadāšanas veidiem, taču, ņemot vērā preču pārkraušanas procedūru nepieciešamību, jāņem vērā, pārkraušanas procesā iesaistītos riskus, kuru laikā var tikt bojāta preces iepakojums vai pati prece.

Laiks un mobilitāte

Lai gan dzelzceļa kravu pārvadājumi uzskatāmi par vienu no drošākajiem kravu pārvadājumu veidiem, jāņem vērā, ka dzelzceļa sastāva mobilitāte nav tik augsta kā izmantojot auto kravu pārvadājumu veidu, kā arī laika ziņā dzelzceļa pārvadājuma laiks būs krietni ilgāks.

Izvēloties kravu pārvadājumu veidus klientam jāņem vērā, ka dzelzceļa kravu pārvadājumu veids būs izdevīgs kravu transportēšanai lielos attālumos. Tādēļ, ja klients nevar izvēlēties, kādu transportlīdzekļu veidu labāk izmantot savas kravas pārvadāšanai, mūsu uzņēmuma nozares speciālisti izvērtēs visus transportēšanas aspektus un sniegs Jums labāko risinājumu kravu pārvadāšanas jomā.

Biežāk uzdotie jautājumi par bīstamo kravu piegādi:

Lai aprēķinātu izmaksas, būtu nepieciešama šāda informācija:

* iekraušanas vieta (adrese vai terminālis);

* kravas piegādes vieta (adrese vai terminālis);

* piegādes nosacījumi (Incoterms);

* kravas apjoms; 

*kravas apraksts;

* kravas gatavības un vēlamais piegādes datums.

“Incoterms” ir saīsinājums, kas nozīmē starptautiskos komerciālos nosacījumus. “Incoterms” ir Starptautiskās Tirdzniecības Kamēras preču zīme, kas ir reģistrēta vairākās valstīs, kas sniedz nepārprotamu skaidrojumu visbiežāk izmantotajiem tirdzniecības nosacījumiem ārējā tirdzniecībā, īpaši attiecībā uz franco — vieta kur atbildība pāriet no pārdevēja pircējam. Incoterms noteikumi sniedz konkrētu vadību indivīdiem, kuri piedalās importa un eksporta starptautiskajā tirdzniecībā ikdienā. 

Dzelzceļa kravu pārvadājumu cenas vairāku faktoru ietekmes dēļ ir mainīgas. Par vispārēju cenas noteikšanas pamatu tiek ņemta šāda informācija:

 

  1. Kravas veids.

Izmantojot dzelzceļa kravu pārvadāšanas veidu ir pieejami vairāki taru veidi, kā cisterna, vagons, konteiners vai platforma. Katram no šiem taru veidiem ir savs izcenojums, tādēļ ir svarīgi izvērtēt pārvadājamās kravas veidu, lai spētu precīzi noteikt atbilstošāu dzelzceļa kravas pārvadāšanas taras veidu, jo izmantojamā tara ir viens no noteicošajiem faktoriem aprēķinot kravas pārvadāšanas izmaksas.

 

  1. Kravas parametri.

Izstrādājot dzelzceļa kravas pārvadāšanas cenu piedāvājumus tiek ņemts vērā klienta preces parametri – garums, platums, augstums, svars, forma un citas fizikālās īpašības. Jāmin, ka klientam ir jārēkinās, ka pārvadājot negabarīta un smagas kravas bizmaksu ziņā būs dārgākas, jo to pārvadāšanai jānodrošina īpaša tara, kā arī nepieciešams izpildīt īpašās apstrādes prasības.

 

  1. Maršruts.

Dzelzeceļa kravu pārvadājumu izmaksas ietekē – attālums līdz galamērķim, kā arī nepieciešamība pēc kravas pārkraušanas skaitam līdz tā tiek nogādāta galapunktā.

 

  1. Steidzamība.

Ja klientam ir prece, kas ātri bojājas vai citu iemeslu dēļ krava ir jāpiegādā pēc iespējas ātrākā laika posmā būs viens no faktoriem, kas sadārdzinās pārvadājumu izmaksas, jo šīs kravas tiek vestas pa maksimāi īsiem maršrutiem neatkarīgi no diennakts laika.

 

  1. Papildpakalpojumi.

Kopējās kravu pārvadājumu izmaksas ietekmē arī klientu vēlmes, kas ir – kravas apdrošināšana, muitas dokumentu un ar to formalitāšu kārtošana, kravas piegāde no dorvīm līdz durvīm, šie visi ir papildpakalpojumi ar savu noteiktu izcenojumu.

Kravas vagoniem ir vairākas klasifikācijas. Kas ir:

Universālais slēgtais vagons ir slēgts no visām pusēm. Šīs klasifikācijas vagons izmantots gabalkravu un tarā iesaiņotu gabalkravu pārvadājumos. Parasti vagoni tiek izmantoti, lai nodrošinātu kravas saglabātību, pārvadājot to nelabvēlīgos laika apstākļos, kā arī nodrošinātos pret kravas izzagšanu kā arī iespējamajiem bojājumiem.

Platforma tiek izmantotas dažādu tipizmēru (20’, 40’ un 45’) universālo, refrižeratoru un lejamkravu konteineru pārvadāšanai, kā arī koksni, lielgabarīta tehniku, rūpnieciskās iekārtas u.c.

Pusvagons ir aprīkots ar augstām apmalēm. Šīs klasifikācijas vagoni tiek izmantoti kravu piegādei, kurām nav nepieciešama aizsardzība no nokrišņiem, piemēram, ogļu, rūdas, kokmateriālu u.c. kravām. Pusvagoni tiek aktīvi izmantoti universālo konteineru transportēšanai.

Refrižeratoru vagoni tiek izmantoti kravas pārvadājumos, kuru laikā ir nepieciešams ievērot īpašu temperatūras režīmu. Parasti šī tipa vagoni tiek izmantoti refrižeratoru sekcijas sastāvā kopā ar dīzeļģeneratora vagonu.

Hopper vagons pēc būtības ir pusvagons. Parasti šīs kategorijas vagonus izmanto mēslojuma, cementa, graudu un citu beramo kravu pārvadāšanai. Lai aizsargātu kravu no nokrišņiem, izmanto segtos „hopper” vagonus ar iekraušanas jumta lūkām.

Bunkura tipa vagoni pēc būtības ir segtie vagoni vai segtie „hopper” vagoni. Šīs kategorijas vagoni atšķiras tikai ar to, ka uz viena rāmja tiek novietotas vairākas tvertnes, kas ir paredzētas specifisku beramo kravu (milti, naftas bitums, granulētie materiāli) pārvadāšanai.

Cisterna ir vagons ko izmanto šķidru kravu, sašķidrinātu gāzu un pulverveida vielu pārvadāšanai.

Klientam, kurš vēlas pārvadāt kravas ir jāpārliecinās, vai sūtāma krava ir iekļauta bīstamo kravu klasifikatorā. Vislabākais veids kravas pārbaudei ir izpētīt tā sastāvu, piedevas, kalsi un marķējumu. Papildus tam nepieciešams noskaidrot saņēmējvalsts prasības attiecībā uz bīstamajām kravām. Tās var atšķirties atkarībā no valsts.

Dzelzceļa kravu pārvadājumu cenas ir ļoti atkarīgas no tādiem mainīgiem faktoriem kā degvielas cenas, sezonalitāte, pieprasījums u. c., līdz ar to izmaksas, var atšķirties no tās, par kuru identiska krava tika vesta pirms vairākiem mēnešiem. Saviem klientiem iesakām noskaidrot precīzu domājamās kravas pārvadājuma cenu pirms katras plānotās kravas transportēšanas.

SIA “AEEG loģistika” transporta un loģistikas uzņēmuma kvalificēti jomas speciālisti izmantojot jaunākos digitālos rīkus nepārtraukti uzrauga visu transportējamo kravu kustību un to atrašanās vietu, līdz ar to spējam pēc klientu pieprasījuma operatīvi sniegt aktuālāko informāciju gan par kravas atrašanās vietu, gan precīzu datumu un laiku, kurā krava tiks nogādāta paredzētajā galamērķī.
Tas ir uzņēmēju reģistrācijas un identifikācijas numurs – EORI numurs (Economic Operators Registration and Identification number) – ir Savienības muitas teritorijā unikāls identifikācijas numurs, ko muitas dienesti piešķir personai muitas vajadzībām un reģistrē Eiropas Komisijas centrālajā Ekonomisko operatoru sistēmā – Economic Operators System (EOS).
  1. Iepakojuma satura saraksts (P/L) ir komercdokuments, ko pievieno faktūrrēķinam un pārvadājuma dokumentiem. Tajā sniegta informācija par importētajiem priekšmetiem un informācija par katra sūtījuma iepakojumu (svars, izmēri, apstrādes jautājumi utt.).

    Tas ir vajadzīgs, lai veiktu muitošanu kā ienākošās kravas inventarizāciju.

    Iepakojuma satura saraksts parasti ietver:

    informācija par eksportētāju, importētāju un transporta uzņēmumu

    izdošanas datums

    kravas pavadzīmes numurs

    iepakojuma veids (trumulis, redeļu kaste, kartona kaste, kaste, muca, maiss utt.)

    iepakojumu skaits

    katra iepakojuma saturs (preču apraksts un vienību skaits iepakojumā)

    marķējums un numuri

    iepakojumu tīrsvars, bruto svars un mērīšana

    Īpaša veidlapa nav vajadzīga. Eksportētājs sagatavo iepakojuma satura sarakstu saskaņā ar standarta uzņēmējdarbības praksi. Jāiesniedz dokumenta oriģināls un vismaz viena kopija. Parasti tas nav jāparaksta. Tomēr praksē bieži tiek parakstīts iepakojuma satura saraksta oriģināls un kopija. Iepakojuma satura sarakstu var sagatavot jebkurā valodā. Tomēr ir ieteicams tulkojums angļu valodā.