Loģistikas Pakalpojumi un Kvalitatīvi Kravu Pārvadājumi

 +371 26 241 103           kontakti@aeeg.lv

Jūras kravu pārvadājumi

Ērtākais risinājums lielām kravām ar ievērojamiem attālumiem!

SIA “AEEG Transport” nodrošina visa veida jūras kravu pārvadājumus, gan konteineru, gan nestandarta kravām. Jūras kravu pārvadājumi ir ekonomiskākais risinājums, nodrošinot kravu piegādes atbilstoši klienta budžetam un vēlamajam piegādes termiņam. Jūras kravu pārvadājumi nozīmē, ka krava tiek transportēta, izmantojot jūras ceļus ar prāmi vai ar konteineru kuģi. Jūras kravu pārvadājumi ir piemēroti klientiem, kuri transportē lielus kravas apjomus un kuriem piegādes termiņi nav kritiski svarīgi, kā arī uz vietām, kas nav savienotas ar sauszemes vai dzelzceļa ceļiem. Tāpat jūras kravu pārvadājumi ir ekonomiskākais risinājums salīdzinājumā ar citiem transportēšanas veidiem, taču kravas piegādes laiks ar jūras transportu ir ilgāks.

Jūras kravu pārvadājumi

Jūras kravu pārvadājumi ir piemēroti klientiem, kuri transportē lielus kravas apjomus un kuriem piegādes termiņi nav kritiski svarīgi. Īsākos maršrutos jūras kravu pārvadājumi zaudē savu rentabilitāti. Jūras kravu pārvadājumi ir ekonomiskākais risinājums salīdzinājumā ar citiem transportēšanas veidiem, taču jārēķinās ar lielāku formalitāšu apjomu. SIA “AEEG Transport” speciālistu komanda deviņu uzņēmuma pastāvēšanas gadu laikā ir veiksmīgi realizējusi dažādus projektus,izmantojot tieši jūras kravu pārvadājumus.

Jūras kravu pārvadājumi ar dažādiem kuģiem

Konteineru kuģi

Konteinerkuģi ir kravas kuģi, kuri pārvadā kravas intermodālajos konteineros. Kravas to sākotnējā iepakojumā ievieto konteineros, kurus var pārvadāt, nepārkraujot preces, pa jūru, autoceļiem un dzelzceļu. Šādus pārvadājumus sauc par intermodālajiem. Konteinerkuģu ietilpību mēra 20 pēdu ekvivalenta vienībās TEU (Twenty foot equivalent unit — angļu val). Parasti pārvadā gan 20 pēdu, gan 40 pēdu (2 TEU) ISO standarta konteinerus ar pēdējo pārsavaru.

Beramkravu kuģis (Balkeris)

Jūras kravu pārvadājumi ar beramkravu kuģi tiek izmantoti beramkravām, kas atbilst SOLAS konvencijas XII nodaļas 1.noteikuma 6.punktā norādītajai definīcijai – cieta beztaras krava ir jebkura viela, kas nav šķidrums vai gāze un kas sastāv no daļiņu, granulu vai lielāku vielas gabalu apvienojuma, kam parasti ir vienāds sastāvs un ko iekrauj tieši kuģa kravas telpās, to nenorobežojot ar taru. Ar beramkravu kuģi visbiežāk tiek pārvadātas šādas kravas: ogles, graudi, cements un rūda. Beramkravu kuģu kravnesība ir līdz 365 000 t.

Tankkuģis (tankeris)

Tankkuģis ir paredzēts jūras kravu pārvadājumiem, lai pārvadātu lejamkravas bez iepakojuma: naftu, naftas produktus, kā arī augu eļļas, sīrupu, saldūdeni utt. Kuģa kravai paredzētā daļa sadalīta ar gareniskajām un šķērsstarpsienām lielā skaitā nodalījumu — tanku.  Tankkuģus iedala šādās grupās: naftas tankkuģis, ķīmisko vielu tankkuģis un gāzes tankkuģis. Ar šo kuģi tiek pārvadāta degviela, augu eļļas un citi šķidrumi.

Jūras kravu veidi

Pilnu kravu jūras pārvadājumi (FCL - Full Container Load)

Konteiners rezervēts vienam klientam, netiek iekrauts un vests nekas cits.

Jūras kravu pārvadājumi –  krava aizņem visu konteineru. Vispiemērotākais pārvadājuma veids apjomīgām kravām.

Saliktu kravu jūras pārvadājumi (LCL - Less than Container Load)

Krava tiks pārvadāta vienā konteinerā ar citu klientu kravām, tādā veidā piepildot visu konteineru. Šis pārvadājuma veids piemērots nelieliem kravu apjomiem. Izvēloties saliktu jūras kravu pārvadājuma veidu jārēķinās, ka to izkraušanas laiks ir ilgāks, taču šis pārvadājuma veids ir ekonomiskāks.

Lielgabarīta (negabarīta) kravu jūras pārvadājumi

Jūras kravu pārvadājumu salīdzinoši zemās pārvadāšanas cenas ir priekšrocība izvēloties apjomīgu negabarīta kravu transportēšanai. Negabarīta kravas ko visbiežāk nākas transportēt ir dažādas iekārtas, lauksaimniecības tehnikas, rūpnieciskās tehnikas, to rezerves daļas un moduļu mājas.

Bīstamo (ADR) jūras kravu pārvadājumi

Jūras kravu pārvadājumi nodrošina dažādu veidu bīstamo (ADR) kravu pārvadāšanu, šajā kategorijā visbiežāk pārvadājamās kravas ir naftas produkti, dažādu vielu ķīmiskās vielas, gāzes u.c. Bīstamo kravu transportēšana prasa rūpīgu sagatavošanos, sākot ar dažādu valstu regulu ievērošanu, izvēloties kravas specifikai atbilstošu iesaiņojumu, kā arī pareizi apzīmējot pārvadājamo kravu un ievērojot visus drošības pasākumus.

Refrižeratoru jūras kravu pārvadājumi

Kravu pārvadāšanas veids kravām ar noteiktu temperatūras režīmu. Visbiežāk refrižeratoru jūras kravu pārvadājumi tiek izmantoti pārtikas, ziedu, medikamentu un citām kravām, kuru transportēšanai ir nepieciešams noteikts temperatūras režīms.

Šķidro kravu jūras pārvadājumi

Jūras kravu pārvadājumi šķidrajiem produktiem tiek veikti, izmantojot cisternas jeb tankkonteinerus, kas iedalās vairākos veidos. Kas tiek izmantoti atkarībā no pārvadājamās kravas specifikas. Specializēti tankeri, kā piemēram, gāzes tankeri pārvadā sašķidrinātu gāzi; amonjaku, propānu utt. Pārsvarā, izmantojot šķidro jūras kravu pārvadājumu taru, tiek pārvadāti pārtikas produkti, vīni un stiprie alkoholiskie dzērieni, u.c.

Izaicinājumi ar ko jāsaskaras izmantojot Jūras kravu pārvadājumus

Jūras kravu pārvadājumi lielā mērā ir atkarīgi no laika apstākļiem, kas ir viens no faktoriem ar ko ir jārēķinās pat vispieredzējušākajiem kravu pārvadājumu speciālistiem. Papildus tam jāņem vērā dabas stihijas kā iemsla dēļ ostas var aizsalt vai ir plūdu un sausuma periods, kas var apgrūtināt un paildzināt jūras kravu piegādi. Lai arī dzīvojam digitalizētā laikmetā vēljoprojām pastāv sarežģījumi ar jūras kravu izsekošanu jūrās un okeānos. Iemesls tam ir tāds, ka atklātajos ūdeņos joprojām ir zonas, kurās nav ne interneta ne mobilo sakaru tīkla pārklājumu, līdz ar to var rasies situācijas, kad, okeāna vidū, kravu izsekot nav iespējams. Politiskās situācijas tirdzniecības ierobežojumu dēļ starp atsevišķām pasaules valstīm ir viens no lielākajiem izaicinājumiem nozarē, kas veicina jūras konteineru kustības traucējumus. Šo politisko situāciju dēļ rodas jūras konteineru trūkums un cenu pieaugums vienā daļā valstu un konteineru uzkrāšanos citās valstīs. Jūras kravu pārvadājumu veidam ir dažādas priekšrocības, taču, papildus jārēķinās ar to, ka jūras kravu pārvadājumi ir jākombinē ar auto kravu pārvadājumiem, lai kravu nogādātu uz un no ostas uz vajadzīgo galamērķi. Jūras kravu pārvadājumi ir iecienīti starp lielajiem uzņēmumiem dēļ tā, ka šis kravu pārvadājumu veids tiek uzskatīts par vienu no ekoloģiskākajiem kravu pārvadājumiem. Papildus jānorāda, ka lielākie kuģu ražotāji, kā jauno izaicinājumu uz 2030. gadu ir pieņēmuši izstrādāt jaunu kuģu prototipus, nodrošinot ekoloģiskākus kravu pārvadājumus, bez kaitīgiem izmešiem.

Biežāk uzdotie jautājumi par jūras kravu pārvadājumu organizēšanu:

Lai aprēķinātu izmaksas, būtu nepieciešama šāda informācija:

* piegādes nosacījumi (Incoterms);

* iekraušanas vieta (adrese vai galamērķa osta);

* kravas piegādes vieta (adrese vai osta);

* kravas apjoms;

* kravas gatavības un vēlamais piegādes datums;

* kravas apraksts.

“Incoterms” ir saīsinājums, kas nozīmē starptautiskos komerciālos nosacījumus. “Incoterms” ir Starptautiskās Tirdzniecības Kamēras preču zīme, kas ir reģistrēta vairākās valstīs, kas sniedz nepārprotamu skaidrojumu visbiežāk izmantotajiem tirdzniecības nosacījumiem ārējā tirdzniecībā, īpaši attiecībā uz franco — vieta kur atbildība pāriet no pārdevēja pircējam. Incoterms noteikumi sniedz konkrētu vadību indivīdiem, kuri piedalās importa un eksporta starptautiskajā tirdzniecībā ikdienā.  

Jūras kravu pārvadājumu kopējās izmaksas veido vairāki faktori.

  1. Izmaksas par kravas transportēšanu no kravas nosūtītāja noliktavas līdz ostai.

Viss ir atkarīgs no klienta kravai piemērotajiem Incoterms noteikumiem, kā arī kopējās piegādes izmaksas var palielināties saistībā ar papildpakalpojumiem, ko noteic attiecīgais Incoterms noteikumu veids. Jānorāda, ka kopējās kravas piegādes izmaksas vienmēr sadārdzinās pakalpojums kā kravas paņemšana no nosūtītāja noliktavas (EXW) salīdzinājumā ar kravu, kuru uz ostu piegādā nosūtītājs (FOB/CFR).

  1. Ostas izmaksas kravas nosūtīšanas ostā.

Ostas izmaksas veido pakalpojumi kā konteinera nokraušana no platformas un tā novietošana konteineru uzglabāšanas zonā, dokumentācija, konteinera uzkraušana uz kuģa u. c.

  1. Jūras frakts (maksa par kravas pārvadāšanu ar kuģi).

Frakts ir maksa par kravu pārvadāšanu pa ūdensceļiem izmantojot kuģa izmantošanu kravu pārvadājumiem. Frakts apmērs veidojas no maršruta, kravas un tās iesaiņojuma veida, gabarītiem un citām būtiskām niansēm. Klienta krava, kas ir klasificējama kā bīstama (ADR), jūras kravu pārvadājumu pakalpojuma izmaksas būs augstākas nekā transportējot parastu kravu. Tāpat kravas gabarīti būtiski ietekmē frakts vērtību.

  1. Ostas izmaksas kravas piegādes ostā.

Izmaksas kravas saņemšanas ostā veido konteinera izkraušana no kuģa un tā novietošana konteineru uzglabāšanas zonā, dokumentācija, konteinera uzkraušana uz automobiļa platformas kravas piegādes veikšanai līdz norādītajam kravas piegādes galamērķim u.c.

  1. Muitas formalitātes un nodevas.

Muitas formalitāšu un nodevu izmaksas ir atkarīgas no kravas veida un uz to attiecināmajām nodokļu likmēm atbilstoši katras valsts un starptautiskajiem noteikumiem.

  1. Papildpakalpojumi.

Klientu vēlmes vienmēr tiek ņemtas vērā aprēķinot dzelzceļa kravu pārvadājumu cenu, kas var būt kravas apdrošināšana, piegāde no durvīm līdz durvīm, muitas dokumentu formalitātes u. c. Prasības. Šīs papildus klientu prasības būs faktors, kas paaugstina kopējās kravu pārvadājuma izmaksas.

Maksimālais konteinera izmērs sastāda ir 40 pēdas. Tā ietilpība ir pietiekama, lai vienā reizē pārvadātu kravu, kas ir izvietota līdz pat 30 eiropaletēm. Minimālais konteinera izmērs sastāda 20 pēdas, kura ietilpība ir paredzēta kravu apjomam, kas nepārsniedz 11 eiropaletes.

Ņemot vērā pasaules biržu cenu kritumus un pieaugumus jūras kravu pārvadājumu cenas ir ļoti atkarīgas no vairākiem mainīgiem faktoriem kā degvielas cenas, sezonalitāte, pieprasījums u. c., līdz ar to izmaksas, var atšķirties no tās, par kuru identiska krava tika vesta pirms vairākiem mēnešiem. Saviem klientiem iesakām noskaidrot precīzu domājamās kravas pārvadājuma cenu pirms katras plānotās kravas transportēšanas.  

SIA “AEEG loģistika” transporta un loģistikas uzņēmuma kvalificēti jomas speciālisti izmantojot jaunākos digitālos rīkus nepārtraukti uzrauga visu transportējamo kravu kustību un to atrašanās vietu, līdz ar to spējam pēc klientu pieprasījuma operatīvi sniegt aktuālāko informāciju gan par kravas atrašanās vietu, gan precīzu datumu un laiku, kurā krava tiks nogādāta paredzētajā galamērķī. Uzņēmuma kravas transportlīdzekļi ir aprīkoti ar GPS sistēmu, kas ļauj tiešsaistes režīmā sekot līdzi transportlīdzekļa atrašanās vietai.

Tas ir uzņēmēju reģistrācijas un identifikācijas numurs – EORI numurs (Economic Operators Registration and Identification number) – ir Savienības muitas teritorijā unikāls identifikācijas numurs, ko muitas dienesti piešķir personai muitas vajadzībām un reģistrē Eiropas Komisijas centrālajā Ekonomisko operatoru sistēmā – Economic Operators System (EOS).

 
  1. Jebkuras preces muitošanai vai atmuitošanai nepieciešami 3 dokumenti:

    1. Pirkšanas – pārdošanas rēķins.
    2. Preces saņēmēja pilnvara muitas brokerim, lai izpildītu nepieciešamās muitas formalitātes.
    3. Transporta pavadzīme. Atkarībā no transportēšanas veida tā var būt: CMR (autotransports), Air Waybill (gaisa transports), Bill of Landing (jūras transports), kurjera vai pasta pavadzīme (kurjera dienesti un pasts), SMGS (dzelzceļa transports).

    Bez obligātajiem dokumentiem var izrādīties nepieciešami papildus dokumenti. Papildus dokumenti var būt atkarīgi no preču veida, koka iepakojuma esamības, transporta veida, piegādes nosacījumiem un citiem individuāliem apstākļiem.

SIA “AEEG loģistika” transporta un loģistikas uzņēmums savus klientus nodrošina ar visām procedūrām ko ietver kravu transportēšana, tajā skaitā muitas dokumentu formalitāšu kārtošanu.

 

Ja tie ir auto kravu pārvadājumi, pārvadātāja atbildība ir 8,33 SDR (Speciālās aizņēmuma tiesības) par katru bojātās/zudušās kravas bruto kilogramu, gaisa kravu pārvadājumi ‒ 19 SDR un jūras kravu pārvadājumi ‒ 2 SDR par katru bojātās/zudušās kravas bruto kilogramu. 1 SDR vērtība ir aptuveni 10 EUR (vērtība mainās atkarībā no aktuālā SDR kursa). Ja kravas vērtība pārsniedz šo kompensācijas apmēru, iesakām kravu papildus apdrošināt, vēršoties pie mūsu uzņēmuma speciālistiem, kuri ar lielu atbildību un profesionalitāti palīdzēs noformēt pilnas vērtības apdrošināšanas polisi Jūsu kravai.