Jūras kravu pārvadājumi
Ērtākais risinājums lielām kravām ar ievērojamiem attālumiem!
SIA “AEEG Transport” nodrošina visa veida jūras kravu pārvadājumus, gan konteineru, gan nestandarta kravām. Jūras kravu pārvadājumi ir ekonomiskākais risinājums, nodrošinot kravu piegādes atbilstoši klienta budžetam un vēlamajam piegādes termiņam. Jūras kravu pārvadājumi nozīmē, ka krava tiek transportēta, izmantojot jūras ceļus ar prāmi vai ar konteineru kuģi. Jūras kravu pārvadājumi ir piemēroti klientiem, kuri transportē lielus kravas apjomus un kuriem piegādes termiņi nav kritiski svarīgi, kā arī uz vietām, kas nav savienotas ar sauszemes vai dzelzceļa ceļiem. Tāpat jūras kravu pārvadājumi ir ekonomiskākais risinājums salīdzinājumā ar citiem transportēšanas veidiem, taču kravas piegādes laiks ar jūras transportu ir ilgāks.
Jūras kravu pārvadājumi
Jūras kravu pārvadājumi ir piemēroti klientiem, kuri transportē lielus kravas apjomus un kuriem piegādes termiņi nav kritiski svarīgi. Īsākos maršrutos jūras kravu pārvadājumi zaudē savu rentabilitāti. Jūras kravu pārvadājumi ir ekonomiskākais risinājums salīdzinājumā ar citiem transportēšanas veidiem, taču jārēķinās ar lielāku formalitāšu apjomu. SIA “AEEG Transport” speciālistu komanda deviņu uzņēmuma pastāvēšanas gadu laikā ir veiksmīgi realizējusi dažādus projektus,izmantojot tieši jūras kravu pārvadājumus.
Jūras kravu pārvadājumi ar dažādiem kuģiem
Konteineru kuģi
Beramkravu kuģis (Balkeris)
Tankkuģis (tankeris)
Jūras kravu veidi

Pilnu kravu jūras pārvadājumi (FCL - Full Container Load)
Konteiners rezervēts vienam klientam, netiek iekrauts un vests nekas cits.
Jūras kravu pārvadājumi – krava aizņem visu konteineru. Vispiemērotākais pārvadājuma veids apjomīgām kravām.

Saliktu kravu jūras pārvadājumi (LCL - Less than Container Load)
Krava tiks pārvadāta vienā konteinerā ar citu klientu kravām, tādā veidā piepildot visu konteineru. Šis pārvadājuma veids piemērots nelieliem kravu apjomiem. Izvēloties saliktu jūras kravu pārvadājuma veidu jārēķinās, ka to izkraušanas laiks ir ilgāks, taču šis pārvadājuma veids ir ekonomiskāks.

Lielgabarīta (negabarīta) kravu jūras pārvadājumi
Jūras kravu pārvadājumu salīdzinoši zemās pārvadāšanas cenas ir priekšrocība izvēloties apjomīgu negabarīta kravu transportēšanai. Negabarīta kravas ko visbiežāk nākas transportēt ir dažādas iekārtas, lauksaimniecības tehnikas, rūpnieciskās tehnikas, to rezerves daļas un moduļu mājas.

Bīstamo (ADR) jūras kravu pārvadājumi
Jūras kravu pārvadājumi nodrošina dažādu veidu bīstamo (ADR) kravu pārvadāšanu, šajā kategorijā visbiežāk pārvadājamās kravas ir naftas produkti, dažādu vielu ķīmiskās vielas, gāzes u.c. Bīstamo kravu transportēšana prasa rūpīgu sagatavošanos, sākot ar dažādu valstu regulu ievērošanu, izvēloties kravas specifikai atbilstošu iesaiņojumu, kā arī pareizi apzīmējot pārvadājamo kravu un ievērojot visus drošības pasākumus.

Refrižeratoru jūras kravu pārvadājumi
Kravu pārvadāšanas veids kravām ar noteiktu temperatūras režīmu. Visbiežāk refrižeratoru jūras kravu pārvadājumi tiek izmantoti pārtikas, ziedu, medikamentu un citām kravām, kuru transportēšanai ir nepieciešams noteikts temperatūras režīms.

Šķidro kravu jūras pārvadājumi
Jūras kravu pārvadājumi šķidrajiem produktiem tiek veikti, izmantojot cisternas jeb tankkonteinerus, kas iedalās vairākos veidos. Kas tiek izmantoti atkarībā no pārvadājamās kravas specifikas. Specializēti tankeri, kā piemēram, gāzes tankeri pārvadā sašķidrinātu gāzi; amonjaku, propānu utt. Pārsvarā, izmantojot šķidro jūras kravu pārvadājumu taru, tiek pārvadāti pārtikas produkti, vīni un stiprie alkoholiskie dzērieni, u.c.
Izaicinājumi ar ko jāsaskaras izmantojot Jūras kravu pārvadājumus
Biežāk uzdotie jautājumi par jūras kravu pārvadājumu organizēšanu:
Kāda informācija ir nepieciešama, lai aprēķinātu, cik maksā jūras kravu pārvadājumi?
Lai aprēķinātu izmaksas, būtu nepieciešama šāda informācija:
* piegādes nosacījumi (Incoterms);
* iekraušanas vieta (adrese vai galamērķa osta);
* kravas piegādes vieta (adrese vai osta);
* kravas apjoms;
* kravas gatavības un vēlamais piegādes datums;
* kravas apraksts.
Kas ir Incoterms?
“Incoterms” ir saīsinājums, kas nozīmē starptautiskos komerciālos nosacījumus. “Incoterms” ir Starptautiskās Tirdzniecības Kamēras preču zīme, kas ir reģistrēta vairākās valstīs, kas sniedz nepārprotamu skaidrojumu visbiežāk izmantotajiem tirdzniecības nosacījumiem ārējā tirdzniecībā, īpaši attiecībā uz franco — vieta kur atbildība pāriet no pārdevēja pircējam. Incoterms noteikumi sniedz konkrētu vadību indivīdiem, kuri piedalās importa un eksporta starptautiskajā tirdzniecībā ikdienā.
Kā veidojas kopējā jūras kravu pārvadājumu cena?
Jūras kravu pārvadājumu kopējās izmaksas veido vairāki faktori.
- Izmaksas par kravas transportēšanu no kravas nosūtītāja noliktavas līdz ostai.
Viss ir atkarīgs no klienta kravai piemērotajiem Incoterms noteikumiem, kā arī kopējās piegādes izmaksas var palielināties saistībā ar papildpakalpojumiem, ko noteic attiecīgais Incoterms noteikumu veids. Jānorāda, ka kopējās kravas piegādes izmaksas vienmēr sadārdzinās pakalpojums kā kravas paņemšana no nosūtītāja noliktavas (EXW) salīdzinājumā ar kravu, kuru uz ostu piegādā nosūtītājs (FOB/CFR).
- Ostas izmaksas kravas nosūtīšanas ostā.
Ostas izmaksas veido pakalpojumi kā konteinera nokraušana no platformas un tā novietošana konteineru uzglabāšanas zonā, dokumentācija, konteinera uzkraušana uz kuģa u. c.
- Jūras frakts (maksa par kravas pārvadāšanu ar kuģi).
Frakts ir maksa par kravu pārvadāšanu pa ūdensceļiem izmantojot kuģa izmantošanu kravu pārvadājumiem. Frakts apmērs veidojas no maršruta, kravas un tās iesaiņojuma veida, gabarītiem un citām būtiskām niansēm. Klienta krava, kas ir klasificējama kā bīstama (ADR), jūras kravu pārvadājumu pakalpojuma izmaksas būs augstākas nekā transportējot parastu kravu. Tāpat kravas gabarīti būtiski ietekmē frakts vērtību.
- Ostas izmaksas kravas piegādes ostā.
Izmaksas kravas saņemšanas ostā veido konteinera izkraušana no kuģa un tā novietošana konteineru uzglabāšanas zonā, dokumentācija, konteinera uzkraušana uz automobiļa platformas kravas piegādes veikšanai līdz norādītajam kravas piegādes galamērķim u.c.
- Muitas formalitātes un nodevas.
Muitas formalitāšu un nodevu izmaksas ir atkarīgas no kravas veida un uz to attiecināmajām nodokļu likmēm atbilstoši katras valsts un starptautiskajiem noteikumiem.
- Papildpakalpojumi.
Klientu vēlmes vienmēr tiek ņemtas vērā aprēķinot dzelzceļa kravu pārvadājumu cenu, kas var būt kravas apdrošināšana, piegāde no durvīm līdz durvīm, muitas dokumentu formalitātes u. c. Prasības. Šīs papildus klientu prasības būs faktors, kas paaugstina kopējās kravu pārvadājuma izmaksas.
Kādi ir konteineru izmēri?
Maksimālais konteinera izmērs sastāda ir 40 pēdas. Tā ietilpība ir pietiekama, lai vienā reizē pārvadātu kravu, kas ir izvietota līdz pat 30 eiropaletēm. Minimālais konteinera izmērs sastāda 20 pēdas, kura ietilpība ir paredzēta kravu apjomam, kas nepārsniedz 11 eiropaletes.
Vai šobrīd aprēķinātās izmaksas būs derīgas arī pēc vairākiem mēnešiem?
Ņemot vērā pasaules biržu cenu kritumus un pieaugumus jūras kravu pārvadājumu cenas ir ļoti atkarīgas no vairākiem mainīgiem faktoriem kā degvielas cenas, sezonalitāte, pieprasījums u. c., līdz ar to izmaksas, var atšķirties no tās, par kuru identiska krava tika vesta pirms vairākiem mēnešiem. Saviem klientiem iesakām noskaidrot precīzu domājamās kravas pārvadājuma cenu pirms katras plānotās kravas transportēšanas.
Vai varēšu izsekot kravas statusam un jau iepriekš zināt, kad krava tiks piegādāta?
SIA “AEEG loģistika” transporta un loģistikas uzņēmuma kvalificēti jomas speciālisti izmantojot jaunākos digitālos rīkus nepārtraukti uzrauga visu transportējamo kravu kustību un to atrašanās vietu, līdz ar to spējam pēc klientu pieprasījuma operatīvi sniegt aktuālāko informāciju gan par kravas atrašanās vietu, gan precīzu datumu un laiku, kurā krava tiks nogādāta paredzētajā galamērķī. Uzņēmuma kravas transportlīdzekļi ir aprīkoti ar GPS sistēmu, kas ļauj tiešsaistes režīmā sekot līdzi transportlīdzekļa atrašanās vietai.
Kas ir EORI numurs?
Tas ir uzņēmēju reģistrācijas un identifikācijas numurs – EORI numurs (Economic Operators Registration and Identification number) – ir Savienības muitas teritorijā unikāls identifikācijas numurs, ko muitas dienesti piešķir personai muitas vajadzībām un reģistrē Eiropas Komisijas centrālajā Ekonomisko operatoru sistēmā – Economic Operators System (EOS).
Kādi dokumenti ir nepieciešami atmuitojot kravu?
Jebkuras preces muitošanai vai atmuitošanai nepieciešami 3 dokumenti:
- Pirkšanas – pārdošanas rēķins.
- Preces saņēmēja pilnvara muitas brokerim, lai izpildītu nepieciešamās muitas formalitātes.
- Transporta pavadzīme. Atkarībā no transportēšanas veida tā var būt: CMR (autotransports), Air Waybill (gaisa transports), Bill of Landing (jūras transports), kurjera vai pasta pavadzīme (kurjera dienesti un pasts), SMGS (dzelzceļa transports).
Bez obligātajiem dokumentiem var izrādīties nepieciešami papildus dokumenti. Papildus dokumenti var būt atkarīgi no preču veida, koka iepakojuma esamības, transporta veida, piegādes nosacījumiem un citiem individuāliem apstākļiem.
Vai parūpēsieties par kravas atmuitošanu un piegādi līdz mūsu durvīm?
SIA “AEEG loģistika” transporta un loģistikas uzņēmums savus klientus nodrošina ar visām procedūrām ko ietver kravu transportēšana, tajā skaitā muitas dokumentu formalitāšu kārtošanu.
Vai klientam ir jāapdrošina krava?
Ja tie ir auto kravu pārvadājumi, pārvadātāja atbildība ir 8,33 SDR (Speciālās aizņēmuma tiesības) par katru bojātās/zudušās kravas bruto kilogramu, gaisa kravu pārvadājumi ‒ 19 SDR un jūras kravu pārvadājumi ‒ 2 SDR par katru bojātās/zudušās kravas bruto kilogramu. 1 SDR vērtība ir aptuveni 10 EUR (vērtība mainās atkarībā no aktuālā SDR kursa). Ja kravas vērtība pārsniedz šo kompensācijas apmēru, iesakām kravu papildus apdrošināt, vēršoties pie mūsu uzņēmuma speciālistiem, kuri ar lielu atbildību un profesionalitāti palīdzēs noformēt pilnas vērtības apdrošināšanas polisi Jūsu kravai.